ΜΕΘΕΟΡΤΗ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΥ

283559525 4981380338576401 952159854682887233 n

Σήμερα Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος, 22α Μαΐου 2022 καί μεθέορτη ἡμέρα τῆς Πανηγύρεως τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱ. Ναοῦ Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Καστελλορίζου, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε κατά τόν Ὄρθρο καί τέλεσε τήν Θεία Λειτουργία στόν καλλιμάρμαρο αὐτό Ναό, μέ συλλειτουργούς του τόν Ἐφημέριο π. Γεώργιο Μαλτέζο καί τόν Διάκονο π. Γεώργιο Κακακιό. Τό δέ ἱ. ἀναλόγιο διακόνησε ἐχθές καί σήμερα ὁ κ. Παναγιώτης Μανουσάκης, Πρωτοψάλτης τοῦ Ἱ. Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Εισοδίων Θεοτόκου Πόλεως Ρόδου.

Τό ἑσπέρας τοῦ Σαββάτου ὁ Σεβασμιώτατος χοροστάτησε τοῦ Ἑσπερινοῦ, ὁμοίως εἰς τόν Μητροπολιτικό αὐτό Ἱ. Ναό, συμπαραστατούμενος ἀπό τούς ὡς ἄνω κληρικούς, ἐνῶ ἐπισκέφθηκε καί τόν ὑπό ἀνακαίνιση παρακείμενο Ἱ. Ναό Ἁγίου Γεωργίου Σαντραπέ, προκειμένου νά ἐπιθεωρήσει τίς ἐν ἐξελίξει οἰκοδομικές ἐργασίες.

Κατά τήν σημερινή Θ. Λειτουργία ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας, ὁμίλησε ἐπικαίρως γιά τό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἀναφερόμενος στήν συνάντηση τοῦ Χριστοῦ μέ τήν Σαμαρείτισα γυναίκα, τήν ὁποία συνάντησε κουρασμένος καθώς ἦταν ἀπὸ τὴν ὁδοιπορία, δίπλα στὸ πηγάδι τοῦ Ἰακώβ, ἐρχομένη γιά νά ἀντλήσει ὕδωρ. Μὲ ἀφορμὴ τὸ αἴτημα τοῦ Κυρίου νὰ Τοῦ προσφέρει νὰ πιεῖ, ἐκτυλίσσεται μεταξύ τους ἕνας καταπληκτικὸς θεολογικότατος διάλογος.

Ἡ γυναίκα μέ ταπείνωση, δέχεται καί δὲν στενοχωρεῖται ἀπὸ τὸν ἔλεγχο τοῦ Κυρίου στήν προσωπική της ζωή, διότι ἀμέσως κατανοεῖ ὅτι εἶναι προφήτης καὶ τοῦ ζητᾶ ἀλήθειες καί ἐξηγήσεις σὲ ὑψηλὰ θεολογικά ζητήματα πού τήν ἀπασχολοῦσαν. Θέτει στὸν Χριστὸ τό καίριο πρόβλημα πού ἀπασχολοῦσε Ἰουδαίους καὶ Σαμαρεῖτες, σχετικά μέ τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ. Ἴσως οἱ συμπολίτες της νὰ μὴν τὴν εἶχαν οὔτε ἄξια οὔτε ἱκανὴ νὰ σκέφτεται καὶ νὰ προβληματίζεται. Γι’ αὐτοὺς ἴσως νὰ ἦταν ἁπλῶς μία τυχάρπαστη. Ἐκείνη ὅμως ἐπέμεινε νὰ ρωτάει. Περιμένει τὴν ἀλήθεια καὶ εἶναι διαρκῶς ἀνοικτὴ καὶ ἕτοιμη νὰ τὴν ὑποδεχτεῖ. Τὴν εἰκόνα τῆς ψυχῆς αὐτῆς τῆς γυναίκας ἴσως νὰ ἐπιδιώκει νὰ δώσει ὁ Χριστὸς μὲ τὸν ὑπέροχο τρόπο ποὺ ἀκολουθεῖ: «Ἰδού, σᾶς λέω, σηκῶστε πάνω τὰ μάτια σας καὶ παρατηρῆστε τὰ χωράφια: λευκὰ εἶναι, ἕτοιμα γιὰ θερισμὸ ἤδη».

Ἔτσι γιὰ πρώτη φορά ὁ Χριστὸς ἀποκαλύπτει ἀπερίφραστα τὴν Θεότητά Του καὶ μάλιστα ὄχι σὲ κάποιον Ἰουδαῖο, ἀλλὰ στὴν ἀλλοεθνῆ Σαμαρείτιδα. Καὶ τοῦτο ἐπειδὴ ὁ Θεὸς δὲν ἐξετάζει τὴν καταγωγὴ ἢ τὸ φύλο ἢ τὴν κοινωνικὴ κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ ἀποκαλύπτεται σὲ ἐκείνους ποὺ εἶναι ἕτοιμοι νὰ Τὸν δεχτοῦν στὴ ζωή τους καί σέ ὅσους Τὸν ἐπιζητοῦν μὲ ταπείνωση καί πνεῦμα συντετριμμένο.

Ἡ Σαμαρείτισα γυναίκα μετά ἀπό τήν συνομιλία της μέ τόν Χριστό, πίστεψε σ’ Αὐτόν καί κάλεσε τούς συμπολίτες της νά τρέξουν νά Τόν συναντήσουν. Ἐκεῖνος ἔμεινε δύο ἡμέρες στή Συχάρ καί τούς μετέδωσε τόν λόγο καί τήν εὐλογία Του. Ἡ Σαμαρείτισσα ἀπό τήν ἡμέρα πού πίστεψε στό Χριστό ἄλλαξε ζωή. Ἀπό ἁμαρτωλή γυναίκα ἔγινε Φωτεινή. Ἀπό σκοτάδι ἔγινε φῶς, ἀπό σκοτεινή ἔγινε φωτεινή. Βαπτίστηκε ἀπό τούς Ἀποστόλους τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς καί ὀνομάστηκε Φωτεινή. Μαζί της βαπτίστηκαν καί οἱ δύο γιοί της, καθώς καί οἱ πέντε ἀδελφές της. Μέ τήν συνοδεία καί τήν συνεργεία τους κήρυξε τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ στή Συρία, στή Φοινίκη, στήν Παλαιστίνη, στήν Αἴγυπτο, στήν Καρχηδόνα καί τελικά στή Ρώμη.

Ἡ μεγάλη της αὐτή ἀποστολική δράση εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ἡ Ἐκκλησία μας τήν ὀνομάζει Ἰσαπόστολο. Τήν ὀνομάζει Ἁγία καί μεγαλομάρτυρα, γιατί μετά ἀπό ἀτελείωτα καί φρικτά μαρτύρια πού ὑπέστη, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων ἔλαβαν χώρα πολλά θαύματα, ἡ Ἁγία Φωτεινή φυλακίστηκε καί μέσα στήν φυλακή παρέδωσε τήν ψυχή της στόν Κύριο, γιά νά ἀπολαύσει τούς μισθούς τῶν κόπων της καί νά ξεδιψάσει αἰώνια μέ τήν θέα τοῦ Θεανδρικοῦ ἐκείνου Προσώπου πού «ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ» καὶ ἐν ταπεινώσει συνάντησε καί ἐλάτρευσε παρά τό φρέαρ τοῦ Ἰακώβ ἐκεῖνο τό μοναδικό ἀπομεσήμερο.

Παρατίθεται φωτογραφικό λεύκωμα, ἀπό τόν Μεθέορτο Ἑσπερινό καί τήν Θ. Λειτουργία.

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

 

ΟΡΘΡΟΣ & Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ